Saturday 26 March 2011

Internationals friendlies + Euro 2012 qualifiers (1)

Kita start dengan euro 2012 qualifiers.Kesemua pasukan pilihan yang main semalam semua menepati ramalan dengan mencatatkan kemenangan.So game semalam(pagi tadi) tak ada upset.Semuanya sunset and sunrise.


Hungry 0-4 Holland.
Sneidjer and the Gang bermain sangat baik semalam dengan tactical one touch football.Tak ada masalah bagi the oranje menawal permainan.Hungry semakin hari semakin hilang taringnya even bermain di Ferenc Puskas Stadium.Kehebatan puskas berakhir seiring zaman.RVDV,Ibrahim Affaley,RVP dan Super Kuyt semuanya penyumbang untuk kemenangan semalam.


Luxembourg 0-2 France
Kemenangan yang dijanka.Evra dan Ribery kembali.Tapi aku pelik dengan position Ribery.Dah macam tak main winger je. Philippe Mexes dan Yoann Gourcuff jadi pemusnah Luxembourg.Mexes dah macam pahlawan gladiotar aku tengok.Gourcuff still tak mebuatkan aku kagum dengan persembahan die sebagai seorang perancang.Abam Karim boleh tahan jugak main dengan membuat beberapa gerakan ala Ronaldo Gemok.Malangnya tak dapat convert goal.


Slovenia 0-1 Italy.
Bagi saya spaghetti 1!!!Italy berjaya mencatatkan kemenangan even tanpa kelibat Super Mario dan de 
rossi.Italy terpkase bergntung kepada pemain kelahiran Brazil,Thiago Motta untuk memecah kebuntuan.Sekali lagi anak kelahiran Brazil membantu pasukan lain.


Spain 2-1 Cezh Republic.
Spain terpaksa merasa cuak untuk seketika bila ketinggalan satu gol hasil jaringan Jaroslav Plasil.Tapi David Villa berjaya menyelamatkan maruah Spain dengan dua jaringan yang salah satunya penalti.Ate awok juare piala dunie.Mane boleh kaloh.


Game lain yang tak berapa di beri perhatian.
Austria 0-2 Belgium
Serbia 2-1 Northern Ireland


Untuk internationals friendlies ade 2 game yang menarik perhatian aku.


Korea Selatan 4-0 Honduras
Ganas bukan??keputusan yang diluar jangkaan aku.Tak sangka Korea dapat main sehebat ni.Honduras sekarang diorang ayam-ayam je.Lee Jung-soo dan Kim Jung-woo score 1st half manakala Park Chu-young dan Lee Keun-ho menyudahkan malam gemilang pasukan Taeguk Warriors dengan dua lagi jaringan time 2nd half.


Estonia 2-0 Uruguay
Yang ni je game upset pagi tadi.Semi finalist World Cup tewas tanpa sebab.Suarez terlupa nak jaring gol barangkali.


p/s:jangan lupe game Malaysia malam ni.Astro Arena 801

2 comments:

  1. Malaysia seri malam ni...1-1,

    masih banyak kelemahan yg perlu dilihat oleh Rajagobal..

    *folo ur blog

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...