Saturday 26 March 2011

Baik.Kurang buruk.

Pelita Jaya 2-1 Bontang FC
Abam Safee Sali berjaya membantu Pelita Jaya menewaskan Bontang FC dengan menjaringkan 2 gol dalam game semalam.Hebat tak abam Safee adik-adik??mestilah hebat.Semoga die akan terus mempamerkan aksi yang lagi cemerlang lepas ni.Aku bangga dengan Safee,tapi malangnya masih ade orang yang perlekehkan die.Kenape jadi macam tu??sebabnye diorang lagi minat Torres yang tak skor-skor tu. Bak kata iklan dekat radio yang aku dengar,orang Malaysia ni kalo menang pun diorang nak mengumpat,kalah tak payah cakap la.7 hari 7 malam la diorang kutuk kot.Safee skor 2 diorang ckp 'boleh la lawan team last'.Habis tu korang nak die buat ape lawan team last ni??Kerja die buat gol.So die dah buat gol.Nak ape lagi der??haiyaa!!!

Malaysia 1-1 Etoil FC
Result mungkin OK.Tapi game bagi aku kureng.Macam biasa kalo lawan badan, budak Malaysia sure kalah dengan player gagah-gagah ni.Jelas nampak kene body sikit terpeleot.Bola atas mesti kalah punyer sebab diorang tinggi.Tapi yang paling ketara semalam Malaysia tak dapat control game.Passing banyak silap.King Gopal perlu fikirkan sesuatu.1st team dan 2nd team main semalam lebih kurang je.Diorang kene lebih tenang hadapi team macam ni.Norshahrul Idlan Talaha je yang aku nampak die tak gentar lawan sape-sape.Slumber je die main skill dan gelecek.Player lain patut ikut keyakinan die.Sharbinee bagus tapi kadang-kadang kelam.Sama juga dengan Asrarudin.Kelam tak bertempat,throw in pun terlepas.Fakhri punye skor memang smart.Finishing baik dan beberapa set piece yang Malaysia buat pun baik dan menarik.2nd half Malaysia banyak main counter attack.Ade yang jadi ade yang tak jadi.Ade orang kate Malaysia tak mampu main bagus sebab main atas turf.Bola bergerak laju bak bullet train.Diorang tak biasa.Bagi aku benda tu orang ramai tak boleh jadikan alasan sebab FAM dah sediakan padang turf untuk diorang training.Ground macam tu budak-budak ni dah biasa main.Overall fitness nampak agak kurang.Penat lelah aku tengok diorang main.Game laju,bola laju banyak tenaga nak guna.Basah lenjun baju.2nd half ramai aku tengok pakai baju baru.Kesan lipat ade lagi.Friendly lepas ni harap Malaysia mampu pamerkan game yang lagi baik.Perbaiki ape yang patut,pertajamkan ape yang kurang.Kalo ade Safee lagi sedap.Terasa kehilangan Safee semalam=)


Rindukan aku ye...

PEACE.OUT.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...