Sunday 27 March 2011

Menarik untuk dilihat

Semalam dua game telah menarik perhatian aku.Bukan dari segi result tapi dari segi player yang diturunkan dan performance diorang.

1.Germany 4-0 Kazakhstan
Game ni memang geng Hitler patut menang.Kalo kalah buat malu je.Kene join party costume je lepas ni sebab segan nak tunjuk muka.2 players yang aku lihat mempunyai satu potensi yang baik tapi dari prospek yang berbeza.
  • Thomas Muller penjaring dua gol semalam mungkin bakal menjejak langkah pemain lagenda Gerd Muller.Dalam usia muda die telah tunjukkan potensi yang amat baik.Skill dan kreativiti mampu bawa die pergi jauh.Sejauh mane??Mungkin beribu batu jauhnya.
  • Miroslav Klose.Pada usia yang menjangkau senja nan pilu die masih mampu beraksi baik di pentas antarabangsa.Mampukah die mencatat satu sejarah baru sebagai penjaring gol terbanyak sepanjang kejohanan??bukan untuk euro 2012 ni tapi untuk world cup 2014.Dengan hanya ketinggalan 1 gol di belakang lagenda Brazil Ronaldo gemok,mampukah die mengekalkan prestasi dan terus kekal dalam kesebelasan utama Germany untuk memecah rekod tersebut. 3 tahun dari sekarang.Nantikan kelibatnya bersama keluarga,rakan-rakan dan bos anda di depan kaca tv tahun2014 nanti.
2.Wales 0-2 England
Selalunya England adalah team yang membosankan untuk aku.Jadi ape yang menarik tentang England untuk kali ni??Line up yang berbeza.Luar dari kotak pemikiran yang biasa.Mereka yang diturunkan bermain dengan baik.Ashley young,Scott Parker,Bent,Dawson dan Wilshere semua main dengan baik.Wilshere nampak matang permainan dari usia.Lincah.kreatif dan bijak.Satu yang menguntungkan England bila ade player dari negara tu main untuk kelab macam Arsenal.Jadi England tak la asyik berharap dekat midfielder robot yang diorang pernah lahirkan.Tapi semalam tactical memang Capello pelik sebab banyak main side kanan.Sebelah kiri tak ade winger.Ashley cole terpakse banyak overlap.Kalo Asra semput dah main macam tu.Mampukah barisan ni menyinar time euro 2012??Silap jawab wahai cik Kiah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...