Tuesday 22 March 2011

Harimau Malaya bakal beraksi.

          Sabtu ni  26/03/11 team Harimau Malaya akan beraksi dalam perlawanan persahabatan menetang kelab dari Perancis yang bermain di S-league iaitu Etoil FC.Perlawanan akan diadakan di stadium Jalan Besar,SingapuraMain malam ye.Tak mau main petang ,panazzzz.i tak suke tau.cess.

Di saat pasukan negara lain mengadakan perlawanan persahabatan antarabangsa class A,pasukan Malaysia hanya mampu bermain menentang kelab sahaja.So far King Gopal bawa 2 muka baru iaitu Azidan Sarudin (Selangor) dan Mohd. Rizal Fahmi Rosid (Kelantan).
Rizal Fahmi aku nampak kekuatan die tapi si Azidan aku tak berapa pasti kenapa coach Gopal ambil sebab die main Selangor pun sub.Harapnya apa yang die nampak ada pada Azidan mampu membantu skuad kebangsaan.
Sejauh mane perlawanan persahabatan ni mampu memberi manfaat kepada pemain negara??
Dari sudut untuk menaikkan ranking Malaysia,perlawanan ini memang tak patut langsung diadakan.Rugi.Ramai salahkan FAM atas kesilapan ni.Aku??Aku duduk tengah-tengah.Aku tak rase FAM tak ambil berat benda macam tu.Mungkin ada beberapa kesilapan teknikal yang tak sepatutnya terjadi.Ramai risau Singapura potong ranking Malaysia balik.Tak pe jangan risau kita menang AFF Suzuki diorang tak pun.Esok lusa kita potong la balik.Cuma yang tak sedapnya orang lain naik kita tiba-tiba turun.Enjet-enjet semut pun kalo sakit naik atas.
Dari sudut mempertingkatkan mutu permainan pula,aku harap team ni cukup mantap untuk memberi saingan yang terbaik terhadap pasukan kita.Susuk tubuh yang besar bukan lagi alasan untuk Malaysia bermain buruk.Geng Sepangnyol semua ketot-ketot je.Tapi power je main kan.Orang kata Malaysia patut menang game ni.Aku pula kata,Malaysia pun patut menang game ni.Same je kan ape aku kata dengan ape diorang kate.
Dengar khabar Safee tak balik untuk tugasan kali ni.Pergi bercuti ke Bali kot kan.Tak ape banyak striker lain boleh test nanti.Tak ada la harap dekat dia saje.
Untuk semua pemain Malaysia nanti sila main elok-elok.Passing biar kemas.Contol ball jangan kelam sangat.MALAYSIA BOLEH!!!Sekian terima Sekeh.


Latihan di Wisma FAM


Beshnye lawan kelab Perancia.Cait!!!

p/s:nah tengok ranking Malaysia latest kat sini.Dekat dah dengan Sepanyol=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...